tirsdag den 13. oktober 2015

Frøsamling


Så er jeg ved at samle efterårets frø sammen. Det er sådan en hyggelig beskæftigelse og jeg går mentalt og tænker fremad til foråret allerede. Det er blandede sager: blomster, stauder og grøntsager. Årets liste er:

Kæmpe verbena
Salvia
Kæmpe hosta
Agaphantus, blå
Morgenfruer
Tomatfrø fra årets høst.
og hvide stokroser:


Jeg synes simpelthen denne er så smuk, og jeg forestiller mig en stor flok af dem.






























Agaphantus skal forsøges. De skulle tage op til fire år før blomst. Men jeg har en plante jeg har taget frø fra og så kan jeg vel nyde den indtil da. Så bliver det spændende om jeg kan holde liv i dem med vintersikring osv, indtil de er store nok til rent faktisk at give blomster.





Desuden plukkerier til pynt: valmue, tidselkugle og klematis-frøstande.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar