tirsdag den 14. juni 2016

Overflod af blomster

Det har været lidt tyndt med indlæg herfra på det sidste. Så sandelig ikke fordi der ikke sker nok i haven! Og selvom det er ved at være på det sidste med rhodendendronerne, så skal i lige se hvilket syn der har frydet mig de sidste par uger.




Det kan fornemmes lidt her, at vi har plantet i en stor halvbue midt i vores ellers ret store åbne have.

Det var ca 3 år siden og er allerede med til at skabe et mere hyggeligt rum tæt på huset, hvor vi ikke føler os helt så "blottede".






























Her er en skøn blanding af sorter fra planteskoler som furnival daughter, sapporo, mrs t.h. lowinsky, azzuro, gomer waterer, cunninghams white. Og den helt klassiske lilla-blomstrende som de fleste kender og forbinder med rhodondendron, de fleste faktisk bare købt i byggemarkeder, og trives fint.









































Jeg er vokset op i en have med massevis af rhododendron og må sige de har en særlig plads i mit hjerte. De er lette, flotte, dufter og kan på få år skabe rum og stuktur.  Mine forældre husker jeg, gravede huller, eksperimenterede med om de skulle plast-fores eller ej, plantede med spaghnum og så var der ellers bare nydelse i massevis af år derefter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar