tirsdag den 18. april 2017

Haveprojekter

Jeg havde egentlig sagt til mig selv at dette år skulle der bare vedligeholdes i haven. ingen nye projekter med to små børn under 3 år. Bare pasning af det eksisterende. Hvilket også er nok i sig selv, med både køkkenhave, prydhave, drivhus, skovhave og så den evindelige græsplæne der jo skal slås...

men altså.. det er jo svært at lade være med at lave nye planer, når man er ramt af have-sygen/-glæden.  Så planerne er foreløbigt:

*styr på køkkenhaven, der plejer både at gro til i ukrudt og være meget snegleplaget.
*maling af hegn ved terrassen
*bygning af flere plantestativer.
*terrasse-projekt, skal simpelthen gøres mere hyggeligt
*det store staudebed skal revideres (STORT projekt), mere om det senere.

Der kommer sikkert flere til. Jeg er gået i gang med male-projektet af hegnet.

















































































Det er egentlig nok for tidligt, men jeg skulle gerne få det gjort inden der kommer for mange blade på klematiserne. Så jeg er i fuld sving og er svært begejstret. Ja, der bliver malet lidt på planterne også.

Jeg har det sådan med haveprojekter, at hvis bare en fjerdedel bliver til noget, så er det OK. Så får man faktisk en masse haveglæde for sin indsats. Og det bliver til en del over tid.
I de 4 år vi har boet her har vi bl.a .: fået en køkkenhave, fået et drivhus, fået plantet indre hække til indramning af æblelunden og køkkenhaven, stynet ca 30 træer, lavet rhododendron-bue/-indre hæk, skabt stier i skovhaven.




Prøv at se hegnet inden.. Ikke særlig festligt synes jeg.  Jeg tror den mørke farve bliver rigtig flot under de spæde grønne blade når det hele springer rigtigt ud.


Og så er her kommet blomster indenfor - når nu påskevejret ikke har været til at nyde dem derude.






1 kommentar:

  1. Haveplaner skal man da have, så må du se, hvor mange af dem, du når, men du er godt i gang, kan jeg se.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet