onsdag den 21. oktober 2015

Løgfest


Så er der ankommet løg. Jeg lægger hvide krokus og pinseliljer i plænen i æblelunden og skovhaven.

På den ellers ret store grund kom der det første forår vi boede her kun tre (!) løgvækster op. Tre påskeliljer. Så jeg har gjort det til et princip hvert år at lægge nogle løg der kommer igen år efter år, som påske- og pinseliljer og botaniske krokus.

Det er i mine øjne, på samme måde som at plante træer, en måde at højne havens værdi. Vi bor i embedsbolig, og skulle vi finde på at flytte en dag, får dem der kommer efter os en lidt bedre have.







































Ændringen af staudebedet, som jeg har gang i volder lidt problemer tulipan-mæssigt. For der ryger helt sikkert en masse mens jeg graver og flytter. Og skal jeg så lægge nye slags, eller de samme typer? Dette forår så det sådan her ud tidligt:



Først kommer 'Negrita', lidt senere 'Angelique', og så 'Queen of night'

Jeg overvejer tit om efteråret om 'Angelique' er for lyserød og vulgær ekstravagant til min smag, men hvert forår bliver jeg så glad for at jeg ikke har dømt den ude. Især ved siden af rhododendron Cunninghams white, hvis blomster man næsten kan tage fejl af ved siden tulipanen. Det kan måske være svært at fornemme på billedet herunder, men det ser altså s**** godt ud!! :-)






Så de samme tre slags skal lægges igen i løbet af de næste par dage.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar