tirsdag den 7. februar 2017

Vinterglæder : Bær


Vi har et stort vinter forråd af brombær og hindbær på frost. Det kan man jo bruge til alverdens sager som saft og marmelade. De discipliner har jeg ikke gjort så mange erfaringer med, men elsker at bage en lækker brombær-marzarintærte med mørdejsbund. Jo mere marzipan, mandelmel og jo flere bær man kan klemme i den, jo mere svampet og lækker. Jeg bager efter en ældre opskrift fra Claus Meyer.  Jeg må vise resultatet en anden dag.. 































Jeg har forsøgt med en hindbæris på ismaskine og det blev simpelthen så godt. Især sammen med lidt god chokolade is.   Opskriften er ikke en ren sorbet, men der er mælk og vist nok fløde i også. Det gør den mere cremet, hvilket jeg godt kan lide. Opskrift fra isglad dame og hendes bog




































































Mon jeg er også kan nå at få så mange jordbær i år at jeg nænner at lave is af dem.. De er jo næsten allerbedst frisk fra planten.


Det jeg dog laver allermest er smoothies. Gerne dagligt i øjebliket. Det smager intensivt af bær, mætter på en dejlig måde og stimulerer den søde tand. Og så tager det ingen tid at lave, hvilket gør det endnu bedre, for det gør at jeg netop får det gjort dagligt. Og det smager simpelthen bare af ren sommer i haven!
















































Ingen kommentarer:

Send en kommentar