lørdag den 4. februar 2017

Havens vinterstatus



Endelig. Det titter op lige så langsomt derude.  Kunne jeg konstatere på luntetur i haven. Aktuelt med vintergækker og narcissernes toppe.









































Jeg glæder mig enormt over at jeg trods rimelig stor gravid mave fik nået også at sætte ca 2-300 krokus, for slet ikke at tale om ca yderligere 3-400 tulipan løg til samlingen.  Nå ja, og 200 blå perleløg. For det holdt hårdt, og gav lidt knubs. Jeg fik nemlig først de sidste sat pænt hen i december(okay, de allersidste først 1.januar).   Men hvor bliver det dejligt at se det komme op!








































Krukkernes tilstand er det så som så med. Nogle er bukket under, og jeg drømmer om på sigt at få nogle mere robuste.
Man dog fornemme lavendlerne har overlevet :) Heldigvis, jeg satte nemlig en masse i sommeren og er lidt spændt på succesraten.










































Jeg synes stadig der er noget dekorativt over krukkerne  selvom de står visne, i hvert fald hvis de står med en fin rund facon.
Ellers må vi nyde de strukturer der bare altid er smukke, som brændestakkene her. De er faktisk næsten allerflottest nu.












4 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Lerkrukker skal vist være meget hårdtbrændte for at klare klimaet her, ligesom teglsten.

    Ja, flot brænde! og så giver det jo varmen her i den kolde tid!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten, ja det er gået op for mig, det med krukkerne.. Og lige så langsomt bliver det jo rentabelt at kaste lidt flere penge efter gode krukker, når der ryger indtil flere hvert år.. Som man så skal ud og erstatte. Det er lidt surt.

      God aften til dig også,
      Mvh Ulla

      Slet
  2. Hej Ulla
    Velkommen i haveblogland, dejligt med nye bloggere. Vi håber, du vil været flittig :) hvis du får tid, du har nok enten baby nu eller er tæt på termin.
    Det er godt at have brændestabler til vinteren og de pynter i haven.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lisbeth. Tæt på ja, men ikke helt der endnu, så må tiden vise hvor aktiv jeg kan være efter familieforøgelsen. Men det håber jeg da på :) Ja, det er ved at være tid til at få kløvet så vi kan nå lidt ekstra ild i brændeovnen nu hvor kulden kommer tilbage.
      Mvh Ulla

      Slet